26 December - Annandag jul

Kort sume av julafton:
Julafton var myspys! Hela dagen hade klapparna legat under granen (jag tror nästan att det var vi som kom på det). På kvällen åkte hela klassen hem till våra lärare för att sjunga och bjuda på pepparkakor och lussebullar och när vi den for hem så blev det julmys. Vi satt alla i sofforna och mös och läste julevangeliet och sedan delades klapparna ut. Alla fick två paket var, en från tomten och en från en i klassen. Riktigt fina presenter må jag säga. Och vi hade en mysig julafton tillsammans med klassen!

Kort sume av juldagen: 
Vi samlades kl. halv sju och alla fick en varsin fackla. Sedan gick vi i mörkret i skogen med våra facklor bort till ett missionshus. Där dracks det glögg och åts pepparkakor och bullar och vi hade ett litet adventsfirande. Det var för alla som ville på skolan, men mesta dels av folket bestod av vår klass och Mission outlook. Kören sjung tre låtar också, fun fun! Mysigt vare!


Nej nu ska jag kila, ska iväg på lektion! Hade gött alla!
Btw, jag kommer hem om 8 dagar, barasåattenivet!

Puss M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0