Kallt!

Usch usch usch säger jag bara. Vaknade före väckarklockan idag för att jag frös under mitt täcke. Min första tanke var att jag inte ville gå upp ur sängen. Men jag behövde kissa så jag gick upp ändå. När jag kom in på toan så såg jag att det var snö ute. På marken, på träden! Överallt! Det var dock inte jättemycket, men ändå. Det låg där! Mot min vilja så böt jag om och följde med de andra ut på vår dagliga morgonpromenad. Nu håller snön på att smälta bort som tur är. Men grejen är den att det är så sjukt kallt idag, jag kommer inte vilja gå ut och gå idag som jag hade tänkt. Plus att det snöar lite smått just nu ute, men de är ingen fara för de smälter så fort de nuddar backen. Vad hände med värmen undrar jag? För två dagar sen satt jag och Stina ute på lektionen i linne och uppvikta byxor och solen stekte! Det var asnajs. Men icke, nu är det kyla som gäller...

...helt dåligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0