M and M

Yes. Har hängt med Malleballe i två dagar nu. Igår åkte vi till Västerås för att inhandla de sista sakerna inför Afrika. Vi hittade inte allt, eller vi bestämde oss för att handla några saker i Köping, så vi har några saker kvar. Detta fanns på inköpningslistan:
- Leggins
- Linne
- Tshirt
- Öronproppar
- Anteckningsblock
- Hårband

De nämnda substantiven hamnade i påsar och kontot tömdes på lite pengar och vi kom ett steg närmre vårt mål! Kvällen spenderades först hemma hos Mig i Munktorp där vi grejade lite med bilder, kläder och kort. Vi åt även en måltid, spagetti och köttfärssås stod på menyn, och fortsatte sedan till destination Kolsva. I Kolsva hade vi först en oerhört social stund tillsammans då vi låg i varsin säng, i varsitt rum och pratade i varsin telefon (DOCK inte med varandra, som man skulle kunna tro). Stunden var dock vääldigt trevlig! Sen återförenades vi och såg på en film tillsammans; Flickan som lekte med elden. Så nu har vi avklarat den filmen och min bror kommer glädjas åt att vi äntligen kan gå och kolla på Luftslottet som sprängdes.

Vad har vi gjort denna dagen då? Vi vaknade båda tidigt av olika anledningar och kunde inte somna om. Så vi vågade oss på att kolla på filmen Elephant Juice. Ooooerhört dålig film må jag säga! Ingen av oss hade hört talas om den förut så det var en chansning.

Nu har vi nyss gjort en dans till en låt. Eller i alla fall en början till en dans. Vi ska iväg nu vid halv fem och lära ut dansen till tjejerna i dansgruppen Rejoice. Dansgruppen som jag och Malin var med i förut hette Rejoice, men vi fick splittra gruppen för att vi alla flyttade och så. Så de yngre tjejerna i kyrkan har tagit över den kan man säga. Och nu när deras dansledare är gravid och inte får dansa så har jag och Malin hjälpt till lite med den. Riktigt skoj!

Nej nu ska jag hjälpa Malin med maten så vi får i oss lite mat innan vi ska iväg! Ciao pals!

Puss M


You're my everything


Kommentarer
Postat av: Sara Borgenvik

Hej vännen min.

Jag har en liten fråga.



Vilket datum far ni till Afrika (paprika) och när kommer ni hem?



Och sen, Elephant Juice, jag såg början av den en gång men av förklarlig orsak kom jag inte så mycket längre. (Sjuukt dålig!) Men starkt jobbat utav er att kämpa er igenom den! Eller gjorde ni det?



Later.

2010-01-14 @ 16:02:19
Postat av: matilda

Hello vän!



Vi far till Afrika den 12 februari och är hemma i Sthlm den 7 april.



Ja filmen va sjukt konstig, riktigt dålig. Men vi kämpade oss igenom hela filmen. OCh efteråt sa jag till Malle: "Var det här en sån film då vi borde stängt av den för länge sen?" Sen skrattade vi båda gott, så jag antar att vi borde följt ditt exempel ;)

2010-01-21 @ 10:35:20
URL: http://borgenvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0