Tillbaka på Mossebo

(Mossebo heter huset vi bor i om någon inte visste det).


Kom hit igen i söndags och det blev full rulle på en gång. Det satt nämligen nya lappar uppe på rummen, med andra ord var det dags att byta rum och rumskompis igen. Så jag lämnade rummet jag hade med Sofia i ena änden av huset och flyttade längst bort i korridoren till nya rummet tillsammans med Frida. Så vi hade alla fullt upp med att byta rum (förutom Stina som fick bo kvar i sitt och grabbarna grus som alltid bor i samma). Men nu har vi i alla fall kommit till ro i våra rum. Så det är gött!

Igår hade vi en lektion om säkerhet och andra allmänna saker i Sydafrika. Ja, vi har ju hört att det är ett kriminellt land, så de kan ju vara bra att veta simpla saker som gör det lättare. Alltså, de behöver inte vara så farligt om man vet hur man ska anpassa sig och så. Det var en väldigt intressant lektion och jag känner mig ännu mer laddad för resan nu.

Vi håller även på, för fulla muggar, att öva på våran toolbox (draman, clowndraman, dockteatrar och danser). Nu ska vi inte bara sätta alla de roller vi har, utan ska även lära in oss varandras roller. Vi behöver reserver på en del toolbox-saker. Det är inte säkert att alla är friska jämt! Bl.a. så är en kille i klassen, Johny, skadad. Och han kan inte göra en roller som han har nu  pga sitt knä. Så jag har fått tagit över hans roll som clown i ett clowndrama. Det ska bli skoj. Bara man får lite koll på´t, hehe!

Vi har även fått våra alterna-tröjor! WOHO! De är gråa dragkedjströjor med vitt tryck. En tribal på höger armen typ med en liten textremsa där de står "Explore your potential" och på ryggen står det "Alterna Sverige 2009-2010". Myyyycket snygga! (precis som vi sa Stina)

Nej nu ska jag kila iväg och se om det finns något mer att öva på! 

So long!
 

Kommentarer
Postat av: stina

OH WOW, jag är omnämnd TVÅ ggr! love it! känner mig ärad! :D hehe.

2010-01-26 @ 22:25:30
Postat av: Sara Borgenvik

Kan man få bildbevis på tröjorna? Låter skitsnygga! :)

2010-01-27 @ 11:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0